2013. január 23. szerda

Visimpex egészségnap csoportfoglalkozás tematika

TEMATIKA

Egészségnap, Csoportfoglalkozás

 

Pályázati azonosító: TÁMOP-6.1.2-11/1-2012-0425

Pályázat címe: Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a VISIMPEX-HUNGARY Kft.-nél

A pályázó cég neve: VISIMPEX-HUNGARY Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

 

A program megnevezése: Egészségnap, Csoportfoglalkozás

Az egészséges táplálkozás, illetve energiaegyensúly (táplálkozás és testmozgás egyensúlya) megtartása, és/vagy visszaállítása érdekében kidolgozott programok megvalósítása, melyek eredményesen befolyásolják többek között a megfelelő folyadék fogyasztást, a túlzott só- és energia bevitel csökkentését-

A megvalósító pontos megnevezése: E-Négyzet Wellness Bt

Szakértő(k): Miasnikov Tímea

 

Tematika: Csoportfoglalkozás az energiaegyensúly megtartása érdekében.

A csoportfoglalkozás keretében a résztvevők egy pilates órán vesznek részt. Ennek célja az ülő- vagy állómunka okozta gerincbetegségek megelőzése, általános kimozgatása, a törzs izomzatának erősítése, illetve a megfelelő energiaegyensúly fentartása.

A 60 perces óra felépítése a következő:

Alaphelyzet beállítása:

  • Légzés: Mellkasi légzés, oldalra hátra.
  • Bordakosár beállítás: Mellkas és a bordák folyamatos izomkontrollja. Ne engedjük szétnyílni a mellkast gyakorlat végrehajtás közben.
  • Lapocka stabilizáció: Vállak folyamatosan lehúzva. Lapockák összezárva, enyhe „V” alakban a medence felé, lefelé húzva.
  • Medence beállítás: Az ún. „semleges” medence helyzet beállítás és megtartás mozdulatok közben. Elülső és hátulsó csípő lapát (ASIS, PSIS anterior, posterior superior iliac spine) kb. egy vonalban kell, hogy legyen.
  • „Semleges gerinc” helyzet: Gerinc ágyéki szakaszának beállítása. Minimális ív a gerinc szakaszban, semmi fájdalom érzet vagy túlbillentés nem jellemezheti.
  • Hasi kontrol: Törzs izomzat stabilitása mellett, elsősorban a ferde hasizom folyamatos kontrolja. Köldök a gerinc felé húzása, has laposítás kb. 60-70%-ig folyamatosan!
  • Imprint: Gerinc ágyéki szakaszának „pihentetése”, a csigolyák teljes lenyomása, kiegyenesítését jelenti.
  • Lábfej vagy láb helyzet: A két lábon 50-50%-ban legyen a súly elosztva. Álló helyzetben a lábfejen 3 ponton alátámasztva, a sarok, a kis-, és nagy lábujj alatti talppárna részen megosztva a súly. Térdek kissé hajlítva, soha ne feszítsük túl

Erősítések, átmozgatások:

  • Farizom, hátsócomb edzés
  • Csípő ízület átmozgatása, stabilizáció és külső comb erősítés
  • Combizom erősítés
  • Comb nyújtása
  • Mélyhátizom, lapocka stabilizálása
  • Hasizom edzés
  • Gerinc kimozgatása és mobilizációja
  • Vállizom erősítése és nyújtása

Nyújtás:

  • Teljes test nyújtása

Honlapunkon cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információ

Honlapunkon cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.

Bezárás