2011. november 25. péntek

Viselkedés alapú kommunikációs tréning

Tudja Ön, vajon miért találja meg a közös hangot bizonyos emberekkel egy pillanat alatt és miért olyan nehezen másokkal?

Tudja, hogyan lehet hatékonyan kommunikálni különböző típusú emberekkel?

Tudja, milyen kommunikációs technikákkal győzheti meg könnyebben tárgyaló partnerét?

A viselkedés alapú kommunikációs tréning ezekre a kérdésekre adja meg a választ!

4 különböző alap viselkedést típus létezik. A tréning során megmutatjuk a különbségeket és a velük való hatékony kommunikációs módszereket, kitérünk a konfliktus-, problémakezelésre és megismerkedünk a meggyőzés eszközeivel. A tréninget önismereti teszttel kezdjük, amely nagyban segíti a résztvevők további munkáját.

Vajon melyik az Önre leginkább jellemző stílus?

Viselkedési stílusok:

  • Dominancia (D): Alapvetően feladatközpontú, extrovertált. Viselkedése közvetlen és független. Az ilyen ember célratörő, eredményorientált, domináns, versengő, gyorsan dönt, kezdeményező, merész, határozott és tetterős.
  • Befolyásolás (I): Emberközpontú és extrovertált, az emberekhez bizalommal közeledik. Viselkedése nyílt és közvetlen. Az ilyen típusú ember önbizalommal teli, meggyőző, lelkes, derülátó, népszerű, társaságkedvelő, elfogulatlan, optimista.
  • Stabilitás (S): Emberközpontú és introvertált, igazi csapatjátékos. Viselkedésére a lassú tempó és a megnyugtató stílus jellemző. Az ilyen ember kedves, türelmes, jó hallgatóság, higgadt, őszinte, megértő. Számára a szoros emberi kapcsolatok az igazán fontosak.
  • Szabálytisztelet (C): Feladatközpontú és introvertált. Viselkedése önálló és módszeres. Számára a feladat az, ami igazán fontos. Az ilyen ember pontos, elemző, lelkiismeretes, magas normákkal rendelkező, óvatos, precíz, tényfeltáró, diplomatikus.

Minden ember viselkedésében megtalálható mind a négy stílusjegy, de nem mindegy, hogy milyen arányban állnak egymással!

A képzés választ ad arra, hogy melyik típussal könnyebb kommunikálnunk, de megtanít arra is, hogy hogyan kezeljük a többi stílusú embert. Megvizsgáljuk többek között, hogy hogyan viselkednek stressz helyzetben, milyen stratégiát érdemes alkalmazni velük szemben és hogyan készítsünk nekik prezentációt.

A képzés felépítése:

A képzés 3 részből áll.

1. Önismereti teszt:

A teszttel megtudhatjuk milyen a természetes és felvett stílusunk, jobban megismerhetjük önmagunkat, és így a viselkedési stílusok közötti különbséget is könnyebb megérteni.

2. Elméleti képzés, szituációs gyakorlatokkal:

  • Különböző viselkedési stílusok felismerése
  • A tárgyaló partnerünk stílusának megfelelő kommunikációs tempó, szóhasználat, tájékoztatási mélység felismerése a hatékony értékesítés szempontjából.
  • Kifogáskezelés és partnerkezelés.
  • Szolgáltatás vagy termékkapcsolás.

3. Helyzetgyakorlatok:

  • Különböző szituációkat veszünk végig, ahol a partner reakcióját kell tudni kezelni. Ezeket a gyakorlatokat videóra vesszük fel, majd visszajátsszuk és kielemezzük az esetleges hibákat és erőségeket.
  • A programon színész kollégán segít, aki értékeli a látottakat, és eljátssza az ügyfelet, a főnököt, a kollegát /szituációtól függően/, ami színesíti a programot.

A képzés időtartama: 2 nap

 

Honlapunkon cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információ

Honlapunkon cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.

Bezárás