2011. november 25. péntek

Konfliktus és konfrontáció tréning

Úgy érzi, hogy csapatának tagjai között néha szinte kézzel tapintható a feszültség? Gyakran vesznek össze egy-egy apróságon?

De vajon mi áll ennek hátterében? A konfliktuskezelési tréningünk erre segít megtalálni a megoldást.

A tréning nem egy hagyományos elméleti konfliktuskezelés oktatás, hanem egy megbeszélésen, kibeszélésen alapuló szituációs gyakorlatokkal tarkított, vezetett tréning. Cél a problémák felszínre hozása, megbeszélése, megértése a másik szemszögéből is. A csapatot közelebb hozza egymáshoz, hiszen a másik nézőpontját is megismerjük. Felszínre tudjuk hozni a mélyen fekvő problémákat, így azok megoldásához is közelebb jutunk.

Előzetes egyeztetés és igényfelmérés alapján állítjuk össze a szituációs gyakorlatokat, amelyek az adott osztály konfliktusaira a leginkább jellemzőek. A szituációs gyakorlatok során lehetőséget nyújtunk a nyílt és nem nyílt feszültségek, konfliktusok feltárására egynapos tréning keretében.

Kiknek szól a tréning?

A tréning csoport kialakításánál fontos, hogy egyazon a hierarchiai szintjén lévő embereknek kerüljenek egy csoportba, hiszen más a résztvevők hozzáállása, nyíltsága ha a főnök is jelen van a tréningen. Ajánljuk pl egy azonos osztály dolgozóinak, együtt dolgozó csapatnak, más-más területről érkező, de egy azon hierarchiai szinten lévő kollégák részére.

A tréning alapja:

Általában véve két formája létezik a konfliktusok kimenetelének munkahelyen belül:

  • konstruktív
  • destruktív

A cél a konstruktív konfliktusmegoldás lenne, hiszen ez növeli szélesebb körben a csoportkohéziót és csökkenti a közöttük húzódó negatív kapcsolatot. Leggyakrabban mégis a destruktív jellegű konfliktuskezelés jelenik meg, melynek legfőbb jellemzője a kapcsolatromboló, negatív légkör.

A destruktív konfliktuskezelés legfőbb megnyilvánulásai:

  • „hagyom a problémákat elmélyülni, nem beszélek a problémákról”
  • „önző vagyok, uralkodni akarok”
  • „csak a másiktól várom a változtatást, én magam nem vagyok hajlandó változtatni”
  • „nem vagyok következetes”

A probléma legtöbbször nem nyílt, hanem csak a feszültsége lehet érezni az adott szervezeten belül. Ezekkel az átmeneti, de ismétlődő konfliktusokkal érdemes foglalkozni, mert a konfliktusok megfelelő, helyén való kezelésével rövid távon gyors problémamegoldást tudunk eredményezni, hosszú távon pedig a kollégák egészségmegőrzésben segít.

A munkaadó és munkavállaló közös célja, hogy kollégák nyugodt légkörben tudjanak dolgozni, ezáltal maximális teljesítményt tudjanak nyújtani.

A DISC kommunikációs tréninggel is kiválóan vegyíthető, hiszen ezen a tréningen a viselkedési típusokat ismerjük meg, ami számtalan konfliktus alapja. Természetesen a meghúzódó konfliktusok mélységétől, jellegétől, mennyiségétől megfelelően többnapos tréning is indokolt lehet.

 

Honlapunkon cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információ

Honlapunkon cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.

Bezárás